TBLS in de media

TBLS zou je ook wel eens in de media kunnen tegen komen. Hier gaan we alle berichten uit de media onderbrengen.

TBLS ergens in de media gezien en het staan nog niet in de lijst? Dan zou je ons kunnen tippen op info@tbls.nl .

 LXRY TV

>MARKTPLAATS STIMULEERT ONLINE ONDERNEMERSCHAP MET TOPAWARDS 2013 Woensdag 17 april 2013

Meubelwebshop TBLS uit Gorinchem is landelijke winnaar

Amsterdam, 17 april 2013 – Meubelwebshop TBLS uit Gorinchem is de winnaar van de Gouden Admarkt Topaward 2013. Deze onderscheiding wordt jaarlijks door Marktplaats Zakelijk toegekend aan de ondernemer die zijn of haar zakelijke succes weet te vergroten door effectief online te adverteren en ondernemen. TBLS-eigenaar Bart Bockweg wist binnen een jaar, door het slim inzetten van advertentiemogelijkheden op Marktplaats, zijn bedrijf van een zolderkamer naar een winkelpand van 1800m2 te laten groeien. Marktplaats Zakelijk reikt dit jaar de Admarkt Topawards voor de vierde keer uit in de categorieën Goud, Zilver, Brons en Jong.

Bockweg - van origine producent van massief houten meubelen voor grote winkelbedrijven - bleef eind 2011 door het faillissement van een klant plotseling met een grote partij kloostertafels zitten. Tot zijn verbazing verkocht hij zelf de gehele voorraad binnen een mum van tijd via Marktplaats. Amper een jaar later heeft Bockweg met webshop TBLS.nl een succesvolle, winstgevende onderneming en is hij ook actief in België en Duitsland.

Van domper naar droom

Bockweg: "Met een simpele Admarkt Topadvertentie in de rubriek Huis en Inrichting zijn we binnen een jaar gegroeid naar een goedlopend bedrijf met meerdere webshops in verschillende landen. Een droom die is ontstaan uit een domper. Eind 2011 zijn we met niets begonnen en zijn onze omzetten blijven stijgen. En dat in een markt die volgens de kenners helemaal op slot zit. Maar wij weten wel beter."

Binnenkort start Bockweg met een nieuw initiatief: het Woon Experience Centre in Gorinchem, waar woonwebwinkels hun producten rechtstreeks aan de klant kunnen aanbieden.

Naast de Gouden Topaward ontvangt TBLS een advertentiecampagne ter waarde van € 5.000 op Marktplaats.


 

>Van tegenslag naar succes

Bart Bockweg krijgt Admarkt Top Award uitgereikt

GORINCHEM - Bart Bockweg zette een jaar geleden tegenslag voor zijn onderneming TBLS.nl om in succes. Hij zette producten van een geannuleerde zending op Marktplaats en verkocht ze binnen no time. Een bijzondere prestatie op zich in economisch slechte tijden. Marktplaats bleek onder de indruk van zijn succesverhaal en reikte daarom afgelopen woensdag de Gouden Admarkt Top Award aan hem uit. 

Door Annika Both 
De uitreiking van de gouden oorkonde afgelopen woensdag is een feestelijke aangelegenheid in het kersverse Woon Experience Centre aan de Spijksedijk in Gorinchem. Marketeers Anna van Nes en Michelle Martens van Marktplaats vertellen waarom de eer Bockweg ten deel valt: ,,Van een tegenvaller wist jij een succes te maken. Het was ontzettend mooi jouw verhaal te lezen en te zien dat een ondernemer zijn kansen grijpt.''
Bockweg is eigenaar van TBLs.nl, een onderneming in duurzaam meubilair, voornamelijk klooster- en kasteeltafels. Toen vorig jaar een zending kloostertafels door een failliete afnemer werd geannuleerd, besloot Bockweg de producten op Marktplaats te zetten. ,,Het leek me toen een logische keuze. Onverwachts liep de verkoop als een speer, waarop ik besloot nóg een lading te produceren.'' Wat zich in eerste instantie als ongeluk aandient, wordt door Bockweg dus snel omgebogen in een succes. Omdat de online verkoop blijft trekken, schakelt hij jeugdvriend Perry Dolmans in om een webshop te bouwen. Inmiddels is deze online in Nederland, België en Duitsland, en binnenkort ook in Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk. Sinds januari dit jaar heeft de onderneming een showroom in Gorinchem aan de Spijksedijk. ,,We merkten dat mensen de meubels willen voelen en bekijken.'' Het Woon Experience Centre, zoals de showroom is gedoopt, is echter niet alleen als thuisbasis voor TBLS.nl bedoeld. ,,Wij zijn op zoek naar partners. We richten ons op webwinkeliers die dicht bij de fabricage zitten en die hier hun artikelen willen presenteren.'' Van Nes en Martens reageren verrast en enthousiast op het idee. ,,Wij zien nu voor het eerst het bedrijf achter de advertentie. Er blijkt een heel creatief concept achter te schuilen. Het is op zijn minst bijzonder dat een producent nu zelf winkelier wordt. Hieruit komt nogmaals duidelijk naar voren dat er volop mogelijkheden zijn, die zich in welke vorm dan ook aanbieden.''
Perry Dolmans is nu fulltime verbonden aan het bedrijf als webdeveloper. Hij vindt de actie van Bockweg indrukwekkend. ,,Het is bewonderenswaardig dat hij de zending niet tegen een bodemprijs verkocht, maar deze zelf probeerde te slijten. Het is een risico, het is zeker gedurfd, maar ik had het niet anders gedaan.'' Bockweg vertelt dat het aanbieden van de producten op Marktplaats beslist geen impuls was. ,,Je kunt het een testfase noemen, maar het was absoluut een weloverwogen keuze. Ja, natuurlijk ben ik mij bewust van de economische crisis. Ik bekijk het alleen van de positieve kant en zie als ondernemer de uitdagingen. Het voordeel van online ondernemen is dat je als fabrikant je klanten direct kunt benaderen. De keten wordt korter, omdat de tussenstations worden gepasseerd.'' Bovendien heeft Bockweg hart voor het product en weet hij dat over te brengen. Lachend: ,,Mijn hele familie zit in de meubelbranche. Ik probeerde er juist niet in te belanden, maar je ziet dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.''